Özel Eğitimde Sık Rastlanan Yetersizlikler
Kaynaklar incelendiğinde sık rastlanan yetersizlikler içinde dil ve konuşma güçlüğü olan öğrenciler, hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler, öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve duygu ve davranış bozukluğu olan öğrencilerin ele alındığı görülmektedir. Sık rastlanan yetersizlikleri olan öğrenciler, tüm özel gereksinimi olan öğrencilerin % 80′ini oluşturmaktadır. O halde sınıf öğretmenlerinin bu tür öğrencilerle karşılaşma olasılığının yüksek olduğu söylenebilir.
Durum böyle olduğunda bu gruba giren öğrencilerin özelliklerini, gereksinimlerini bilmek ve bu öğrenciler için sınıflarda ne tür uygulamalara ve uyarlamalara yer verileceğini bilmek tüm öğretmenlerin işini kolaylaştıracaktır. Hatta sınıf öğretmenleri bazen bu öğrencilerin gereksinimlerini fark eden ilk kişi olduklarından bu yetersizliklere sahip öğrencilerin taşıyabilecekleri özellikleri bilmek ve öğrencilerde ne tür belirtilere dikkat etmek gerektiği konusunda bilgi sahibi olmak durumunda olabilirler. Bu nedenle aşağıda her bir yetersizlik türü ele alınarak uygulamada kolaylık sağlayabileceği düşünülen noktalara değinilecektir.
Durum böyle olduğunda bu gruba giren öğrencilerin özelliklerini, gereksinimlerini bilmek ve bu öğrenciler için sınıflarda ne tür uygulamalara ve uyarlamalara yer verileceğini bilmek tüm öğretmenlerin işini kolaylaştıracaktır. Hatta sınıf öğretmenleri bazen bu öğrencilerin gereksinimlerini fark eden ilk kişi olduklarından bu yetersizliklere sahip öğrencilerin taşıyabilecekleri özellikleri bilmek ve öğrencilerde ne tür belirtilere dikkat etmek gerektiği konusunda bilgi sahibi olmak durumunda olabilirler. Bu nedenle aşağıda her bir yetersizlik türü ele alınarak uygulamada kolaylık sağlayabileceği düşünülen noktalara değinilecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder